Mýty a pověry

01.11.2010 18:36
  • Bolí mě záda, nemůžu cvičit.
    Ne! Když lékař vyloučí vážné onemocnění, cvičit můžete, ale jen volně a do bolesti. Pokud otáčíte hlavou a v určité fázi ucítíte bolest, nepřemáhejte ji. Pohyb můžete opakovat třeba 100krát. Druhý den zjistíte, že s hlavou otočíte o 2 cm víc.
  • Bolí mě záda, jdu do fitka.
    Ne! Tím, že si naložíte, si uškodíte, sval se brání a ještě víc se stáhne. Protáhnout se ano, ale posilovat ne!
  • Každý den cvičím 10 minut.
    Ne! Trvá 15 minut, než se sval prohřeje a začne reagovat, takže cvičit nejméně 20 minut.
  • Vzala mě záda, vlezu si do horké vany.
    Ne! Sval ve vodě teplé 35–40 °C povolí a bolest ustoupí, ale jak vylezete, opět se smrští – okolní teplota je obvykle jen 22 °C. Na bolest pomůže suché teplo, kupte si bederní pás.
  • Byl/a jsem cvičit a bolí mě svaly, dnes jít znova nemůžu.
    Ne! Bolest svalů po protažení ustoupí. Při pohybu se prokrví a rychleji regenerují.
  • Plynové injekce jsou lepší než baňky.
    Ne! Baňková metoda velmi dobře nahrazuje plynové injekce. Pro pacienta není tak zatěžující, nedochází ke vpichu, a účinnost je 100procentní.
     
     
    " z deníku AHA, dne 22. 11. 2008 "
    www.ahaonline.cz/cz/z-domova/31983/jak-na-bolava-zada-a-klouby?-kouzlo-fyzioterapie:-